Världens populäraste restaurangkedja: McDonald’s

McDonald’s är världens största restaurangkedja med 38 000 restauranger i 120 länder. Denna restaurangkedja har de senaste åren präglats av effektivisering, som i stor del innebär att komponenter som rör beställning blivit mer automatiserat och digitaliserat. Under samma tidsperiod har McDonald’s intäkter stadigt ökat. Denna strategiska manöver visar att McDonald’s inte utan orsak är världsledande inom restaurangkedjor.

Mångsidig och flexibel restaurang

Överallt i världen, från Rovaniemi i norra Finland till HongKong i södra Kina, hittas McDonald’s. McDonald’s är möjligen inte mest känd för att vara en exklusiv eller nyttig restaurangkedja – dock är den tveklöst den mest prisvärda, populära och snabba. För en matentusiast som söker mer exklusiva alternativ rekommenderas den franska kokkonsten. Å andra sidan kan McDonald’s kunder vara säkra på att stilla hungern för en billig slant. Ett nätdejting tips för en avslappnad och billig träff är att äta middag på McDonald’s.

McDonald’s succé i världen

Hittills har McDonald’s sålt över 100 miljarder hamburgare världen över och de öppnar en ny restaurang var fjärde timma. Framgångsreceptet hos McDonald’s ligger minst lika mycket i dess affärssystem som deras goda hamburgare. Ända sedan McDonald’s tidiga dagar har företaget präglats av att implementera bättre metoder och system. I slutändan har kunden tjänat på det här genom billigare mat. Ännu en framgångsrik affärsidé genererat stora intäkter är uthyrning av butikslokaler. McDonald’s innebär därför mycket mer än billiga hamburgare.